DON ALONSO, HOEKSE EN KABELJOUWSE TWISTEN, BONKERS EN MIJN DOCUMENTEN D.D. 20 MEI VANAF 1992

Ik heb de door Prins Harry gebruikte term ‘bonkers’ na verzending van HET VRAAGGESPREK VAN MATHIJS VAN NIEUWKERK MET KONINGIN MÁXIMA, EUROVISIE SONGFESTIVAL, MIJN DOCUMENTEN D.D. 19 MEI VANAF 1992, ROYALTY NIEUWS UIT ENGELAND EN BERICHT UIT CÓRDOBA onderzocht en dat kan worden aangeduid met de term ‘geschift’. Vanuit deze achtergond zond ik mijn buurman met dezelfde achternaam als Don Alonso Quijano dit bericht: “17:09 Plan de Empresa Hola Carlos El día 5 de enero de 1991 en la playa de Noordwijk (Holanda Meridional)  he tomado la decisión personal de desarrollar el Instituto Cervantes. Entonces no es una iniciativa del gobierno de España sino una iniciativa personal nacida en la cuna del patronal de los Países Bajos VNO-NCW como consecuencia de mi anterior colaboración con la Confederación Española de Organizaciones Empresariales. Ahora puedes ver todos mis documentos que he producido a partir de esa fecha 19910105 en www.cervantes.nu. Quizás sería interesante ver también mi reportaje de de nuestra reciente excursión a Córdoba del 12 de mayo en 20210512 NCCS Excursie naar Córdoba . Vervolgens heb ik gekeken naar Future Monarchs of Europe. Vanuit deze achtergrond memoreer ik mijn verbindende elementen d.d. 20 mei vanaf 1992 tot en met 2012: 1992 De dag van Nuevo Espíritu 1997 How to build the bridge and to become the partnerA lot of work todayRemoval to Utrecht

Verzendbewijs Report 20

1998 Rechercheonderzoek  1999 Government Game 2001 Veertien witte rozen 2002 Nerja en Frigiliana 2003 Inhoud op verzoek van vrienden verwijderd 2004 Fundación Cervantes 2005 Voorbereiding terugkeer naar Spanje 2006 Meer licht op de zaak 2007 King William 2008 Contacten met het Spaanse Koninklijk Huis 2010 Op weg naar Paars III 2011 Bezoek aan Vino Mío en Mi Terraza naast het Teatro Cervantes in Málaga 2012 Opmerkelijke afwezigen in Windsor Castle en Buckingham Palace

Ontvangen 14:00  Prince Harry set drop truth bombs Apple TV mental health series Oprah Winfrey By Chris Jewers For Mailonline Published: 12:41 BST, 20 May 2021 | Updated: 12:55 BST, 20 May 2021 Prince Harry is expected to reveal more details about life inside the British Royal Family in his new mental health series with Oprah Winfrey, Page Six has reported. Along with Winfrey, the Duke of Sussex is an executive producer of ‘The Me You Can’t See’, which premieres on Apple TV+ on Friday, and features interviews with Prince Harry, Oprah and others discussing their struggles with mental health. One insider told the news website: ‘One of the episodes is very personal … deeply,’ and that Harry is expected to drop more ‘Truth Bombs’ in the show.

The show’s release comes amid a backlash last week in the US after Harry‘s attack on the ‘bonkers’ First Amendment that protects free speech and after he launched another broadside at the Royal Family in which he appeared to suggest both his father and the Queen failed as parents.  Royal Family expert Katie Nicholl said that Harry’s recent comments have left Britons in ‘quite a bit of shock’ that he ‘went as far as he did’.  She told Entertainment Tonight: ‘I think certainly people over here are a little disappointed and I think frustrated as well, hearing Prince Harry indirectly criticize the royal family, which I think is the interpretation by some over here in the UK’ Ms Nicholl added: ‘A lot of people here think Prince Harry has overstepped a mark in talking so personally about his father, and his relationship with his father, in what most people have interpreted to be quite a critical way.’

The Duke of Sussex had told Dax Shepard, host of the ‘Armchair Expert’ podcast: ‘He (Charles) treated me the way he was treated, so how can I change that for my own kids?’ Harry then described his life as a cross between the film The Truman Show – in which a man discovers he is living in a reality TV programme – and a zoo. The stand-out feature of the trailer for the upcoming show – released last week – comes as a 13-year-old Harry is seen watching his mother’s coffin – that of Diana, Princess of Wales – passing him during her funeral in London in 1997Prince Charles can be seen speaking to his heartbroken son as a female voiceover says over dramatic music: ‘Treating people with dignity is the first act’.  Harry tells Oprah: ‘To make that decision to receive help is not a sign of weakness. In today’s world more than ever, it is a sign of strength.’ The trailer for ‘The Me You Can’t See’ – which is set to be released this Friday – features Meghan, Archie and a major hint that the Duke will again pour his heart out about the Royal Family and his relationship with Charles.

It includes tearful interviews with singer Lady Gaga, actress Glenn Close and US chat show queen Oprah herself as well as a feature on a Syrian refugee named Fawzi, described as a hero on the programme. The two-minute promo, which was released on the Archewell website and YouTube, will likely be seen as another barbed attack on the Royal Family and spark fresh pain for Charles, coming so soon after Prince Harry said he quit as a frontline royal to ‘break the cycle’ of ‘genetic suffering’.  At one point Meghan can be seen looking over Harry’s shoulder at a computer as she wears a ‘Raising The Future’ t-shirt in their LA mansion. Her £27 top is made by British designer Mere Soeur, which makes clothing aimed at mothers, describing parenting as ‘the greatest and hardest job you’ll ever have’. The Duchess also appears cuddling their son Archie, who the Sussexes claim was subject to racism from the Royal Family.

NBA basketball stars DeMar DeRozan and Langston Galloway are also interviewed along with speaker Zak Williams, Olympic boxer Virginia ‘Ginny’ Fuchs and celebrity chef Rashad Armstead, who also cries as he describes his mental problems.  Other guests on the show include Lady Gaga and actress and producer Glenn Close. Harry is seen saying: ‘What words have you heard around metal health? Crazy? ‘To make that decision to receive help is not a sign of weakness ‘In today’s world more than ever, it is a sign of strength ‘The results of this year will be felt for decades, the kids the families, husbands, wives everybody.’ At that moment a picture of Meghan and Archie is flashed on the screen. 

The Apple TV+ series will begin on Friday May 21 and singer Lady Gaga, actress Glenn Close, Syrian refugee Fawzi, and DeMar DeRozan of the NBA’s San Antonio Spurs, all appear in the trailer. Lady Gaga and Glenn Close, along with Winfrey, appear close to tears as they discuss their experiences. Winfrey says: ‘It’s just something I accepted.’ Meghan makes a brief appearance, coming into shot at Harry’s side. The duchess is smiling and wearing a T-shirt printed with the slogan ‘Raising the Future’. The Sussexes’ son Archie is also shown sitting on his mother’s lap later on – in footage filmed around the time of his first birthday. The duke and Winfrey have joined forces to guide ‘honest discussions about mental health and emotional wellbeing while opening up about their personal journeys and struggles’, the Archewell website said.

Harry adds in the footage: ‘The results of this year will be felt for decades. The kids, families, husbands, wives, everybody.’ Harry and Winfrey are co-creators and executive producers of the project. Poet Hussain Manawer also appears in the trailer for the new documentary. He was previously in the Sussexes’ first Archewell Audio podcast last December. The Sussexes made a series of damaging allegations about the royal family when they were interviewed by Winfrey earlier his year. The couple accused an unnamed royal, not the Queen or Philip, of raising concerns about how dark their son Archie’s skin tone would be, before he was born. Meghan also said she asked for help when she was suicidal, but said the monarchy gave her no support. Harry has spoken of the emotional turmoil he faced after his mother was killed in a Paris  car crash in 1997, saying he spent nearly two decades ‘not thinking’ about her death before eventually getting help after a period of ‘total chaos’.   

17:28 BBC’s ex-boss Lord Tony Hall says wrong Martin Bashir benefit doubt BBC bosses suffer onslaught of criticism over Martin Bashir’s interview and subsequent cover-up of his ‘lies’. Lord Dyson published his highly-anticipated and damning report today that brought shame on corporation. Retired judge says Bashir was guilty of deception to gain interview just two years before Diana died in Paris. Lord Hall ‘woefully ineffective’ probe also criticised and his 1996 conclusion that Bashir was an ‘honest man’. Diana’s private secretary at the time, Patrick Jephson, said ‘line’ leads from her interview to the night she died. Panorama documentary investigating how Mr Bashir lied will also air at 7pm with even more bombshell claims. Bashir, who has quit BBC for health reasons, says he remains ‘proud’ of show but fake statements were ‘stupid’

By Martin Robinson, Chief Reporter For Mailonline Published: 14:05 BST, 20 May 2021 | Updated: 16:27 BST, 20 May 2021 BBC bosses discovered ‘rogue reporter’ Martin Bashir commissioned fake bank statements and used ‘deceitful behaviour’ to secure his 1995 Panorama interview with Princess Diana – and covered it up, an official inquiry has concluded. The bogus documents ‘deceived and induced’ Earl Spencer to help Bashir ‘to arrange a meeting with Princess Diana‘, today’s bombshell report has said. The lies landed the Panorama reporter the interview of the century and multiple awards – but hastened the end of Diana’s marriage to Prince Charles and saw her stripped of her HRH status. Friends of Diana’s have claimed that she might still be alive today ‘if she hadn’t spoken to Bashir’, while Patrick Jephson, the Princess of Wales’ private secretary at the time, said a ‘line’ leads from her interview with Bashir to the night she died in 1997 in a Paris car crash. In his damning report Judge Lord Dyson said: ‘Mr Bashir deceived and induced him [Earl Spencer] to arrange a meeting with Princess Diana. By gaining access to Princess Diana in this way, Mr Bashir was able to persuade her to agree to give the interview. This behaviour was in serious breach of the 1993 edition of the BBC’s Producer Guidelines on straight dealing.’ Today the BBC has made a ‘full and unconditional apology’ after an independent report found that ‘rogue journalist’ Bashir used ‘deception’ to land the interview. And Lord Hall’s subsequent investigation into claims Diana was hoodwinked by Bashir was ‘woefully ineffective’, the judge said, especially because their inquiry ‘did not scrutinise’ Bashir despite knowing he had lied three times about showing the fake bank statements to Earl Spencer. ‘Lord Hall could not reasonably have concluded, as he did, that Mr Bashir was an honest and honourable man’, the report said. The BBC had ‘without justification’ ‘covered up’ Mr Bashir’s tricks and ‘thereby fell short of the high standards of integrity and transparency which are its hallmark’, said Lord Dyson. Lord Hall today insisted his ‘integrity’ remained intact despite the criticism and pointed the finger at the shamed journalist, saying he was ‘wrong to give Martin Bashir the benefit of the doubt’. Mr Bashir said in a statement this afternoon: ‘This is the second time that I have willingly fully co-operated with an investigation into events more than 25 years ago. I apologised then, and I do so again now, over the fact that I asked for bank statements to be mocked up. It was a stupid thing to do and was an action I deeply regret. But I absolutely stand by the evidence I gave a quarter of a century ago, and again more recently. ‘I also reiterate that the bank statements had no bearing whatsoever on the personal choice by Princess Diana to take part in the interview. It is saddening that this single issue has been allowed to overshadow the princess’ brave decision to tell her story, to courageously talk through the difficulties she faced, and, to help address the silence and stigma that surrounded mental health issues all those years ago. She led the way in addressing so many of these issues and that’s why I will always remain immensely proud of that interview.’ As the BBC suffered one of its darkest days, the report revealed: Bashir breached BBC rules by mocking up fake bank statements and showing them to Diana’s brother, Earl Spencer, to gain access to the princess; The BBC ‘fell short of the high standards of integrity and transparency which are its hallmark’ in a subsequent investigation; Lord Hall’s probe was ‘woefully ineffective’ and questioned how he could have ‘reasonably concluded’ that Bashir was an ‘honest man’ in 1996 investigation; Princes Harry and William were asked to check their mother’s handwriting after a letter from her to the BBC turned up last year. The letter, which was included as evidence in the Lord Dyson report, written on official Kensington Palace stationery and signed by Diana said: ‘Martin Bashir did not show me any documents, nor give me any information that I was not previously aware of. I consented to the interview on Panorama without any undue pressure and have no regrets concerning the matter’; Mark Killick, a senior producer on Panorama at the time, said Martin Bashir’s behaviour was ‘disgraceful’ and the BBC ‘little better’; Senior BBC executives were criticised over a 1996 internal investigation which examined the mocked-up documents relating to the earl’s former employee, as it tried to determine whether or not the princess had been misled, with a key piece of evidence, a note from Diana, suggesting she had not. Today’s report said Bashir had lied when he said that he had not shown the documents to anyone, when he had in fact shown them to Earl Spencer, and he repeated this lie two more times. It also said Bashir was ‘unable or unwilling’ to offer a credible explanation of why he had commissioned the faking of statements and why he had shown them to Earl Spencer, and Earl Spencer was not approached to give his version of what had happened. The report said: ‘They accepted the account that Mr Bashir gave them as truthful.’ Lord Dyson added: ‘I have concluded that, without justification, the BBC covered up in its press logs such facts as it had been able to establish about how Mr Bashir secured the interview; and failed to mention the issue at all on any news programme and thereby fell short of the high standards of integrity and transparency which are its hallmark.’ Patrick Jephson, who was the Princess of Wales’ equerry and private secretary for eight years until 1996, has issued a statement suggesting the Panorama interview had ‘tragic consequences’ for Diana. Lord Dyson’s report stated Mr Jephson was the subject of fake documents likely to have been produced by broadcaster Martin Bashir and shown to Diana’s brother Earl Spencer as the journalist tried to gain access to the princess. Mr Jephson has previously said a ‘line’ leads from her interview with Bashir to the night she died in  1997  in a Paris car crash. He said in his statement: ‘After so many years it is a relief to know more of the truth behind events which had so many unhappy and even tragic consequences. ‘I am grateful to Lord Spencer, Lord Dyson and the tenacious journalists who brought the story to light. I also acknowledge the BBC’s full apology which I received from the Director General this afternoon.’ Mark Killick, a senior producer on Panorama at the time, said Martin Bashir’s behaviour was ‘disgraceful’ and the BBC ‘little better’. He said in a statement: ‘Lord Dyson’s report shows that what Martin Bashir did was disgraceful and what the BBC management did was little better. When I first found out what had happened, I consulted a BBC lawyer, then talked to Bashir and senior colleagues before using the editorial referral route. ‘I knew when I did it that the BBC might react badly, but I had no idea just how far they would go to try and discredit me. ‘Whilst this happened some time ago, the BBC should give a commitment to its staff that they can safely raise the sort of matter that I was faced with without losing their job or having the BBC’s vast publicity machine unleashed against them.’ DCMS Committee chairman Julian Knight said the group would be reviewing Lord Dyson’s findings and the BBC’s response to the report. He said: ‘This forensic report by Lord Dyson finally gets to the truth of the events behind the BBC Panorama interview with Diana, Princess of Wales. ‘It raises a number of unacceptable failings by the BBC in its internal investigation of the events behind the interview and I welcome the full acceptance of the findings by the BBC. ‘The DCMS Committee will be reviewing the report’s findings and will scrutinise the BBC’s response to the report as part of its ongoing scrutiny of the work of the BBC.’ Former director-general Lord Tony Hall has said he accepts the 1996 BBC inquiry into how Panorama secured its interview with Diana, Princess of Wales, ‘fell well short of what was required’ and he was ‘wrong to give Martin Bashir the benefit of the doubt’.  The report said: ‘Without justification, the BBC fell short of the high standards of integrity and transparency which are its hallmark by covering up in its press logs such facts as it had been able to establish about how Mr Bashir secured the interview and failing to mention Mr Bashir’s activities or the BBC investigations of them on any news programme.’ Lord Hall said: ‘I have read Lord Dyson’s report, and I accept that our investigation 25 years ago into how Panorama secured the interview with Princess Diana fell well short of what was required. ‘In hindsight, there were further steps we could and should have taken following complaints about Martin Bashir’s conduct. ‘I was wrong to give Martin Bashir the benefit of the doubt, basing that judgment as I did on what appeared to be deep remorse on his part. ‘Throughout my 35-year career at the BBC, I have always acted in ways I believe were fair, impartial and with the public interest front and centre. ‘While Lord Dyson does not criticise my integrity, I am sorry that our investigation failed to meet the standards that were required.’ Lord Dyson, the former master of the rolls and head of civil justice, was appointed to look into the circumstances surrounding the explosive 1995 sit-down, which famously featured Diana saying: ‘Well, there were three of us in this marriage, so it was a bit crowded.’ Bashir, who was the BBC News religion editor and announced last week he was leaving on health grounds, is accused of mocking up bank statements allegedly used to gain access to her brother and Diana, and then spinning a slew of lies to hoodwink her into the interview that would hasten the end of her marriage and the removal of her HRH status. One of Diana’s friends claimed today she believes she would still be alive if she hadn’t spoken to Bashir.  BBC Director-General, Tim Davie said today: ‘The BBC accepts Lord Dyson’s findings in full. Although the report states that Diana, Princess of Wales, was keen on the idea of an interview with the BBC, it is clear that the process for securing the interview fell far short of what audiences have a right to expect. We are very sorry for this. Lord Dyson has identified clear failings. ‘While today’s BBC has significantly better processes and procedures, those that existed at the time should have prevented the interview being secured in this way. The BBC should have made greater effort to get to the bottom of what happened at the time and been more transparent about what it knew. ‘While the BBC cannot turn back the clock after a quarter of a century, we can make a full and unconditional apology. The BBC offers that today.’ The inquiry found Martin Bashir commissioned fake bank statements and used ‘deceitful behaviour’ in a ‘serious breach’ of the BBC’s producer guidelines to secure the interview.   Earl Spencer, who has long campaigned for justice for his older sibling, shared an image of himself and his sister Diana, Princess of Wales, as children ahead of the publication of Lord Dyson’s report.  He posted the black and white archive image on Twitter, alongside the poignant words: ‘Some bonds go back a very long way.’ The photograph shows the siblings sat side by side in the summer sun, with a young Charles Spencer wearing trunks and Diana appearing to be in a swimsuit. The findings could now pave the way for huge damages claims from BBC and royal staff who lost their positions as a result of the explosive interview, it is claimed, with one source calling the case the corporation’s ‘phone hacking moment’. Lord Hall is said to have been given advanced warning he will be criticised, and is said to be worried he could lose his current job as chairman of the National Gallery  in London.

18:40 Hier houd ik het even bij. Want mijn aandacht gaat thans uit naar NEC-Roda JC in De Goffert.

19:36 I draw line two events Earl Spencer links Princess Diana death BBC interview

William blasts Martin Bashirs deceit secure Panorama interview Diana their parents apart. By Jemma Carr and Martin Robinson Chief Reporter For Mailonline and Sam Greenhill and Rebecca English Royal Editor For The Daily Mail Published: 22:00 BST, 20 May 2021 | Updated: 23:05 BST, 20 May 2021 Prince William said the 1995 Panorama Diana interview should ‘never be aired again’ in unprecedented reply. Said ‘established a false narrative which, for over a quarter of a century, has been commercialised by the BBC’ Prince Harry responded to Lord Dyson’s report into interview, saying his mother was ‘unquestionably honest’ He said ‘the ripple effect of a culture of exploitation and unethical practices ultimately took [Diana’s] life’ Both Duke of Cambridge and Duke of Sussex today received letters of apology from the BBC over the scandal Buckingham Palace and Prince Charles’ residence Clarence House also had correspondence, can be revealed. The princess’s brother Earl Spencer linked his sister’s death to the BBC after she was deceived by Bashir.